1/05/2011

NO lapine YES white rabbit


No white rabbit yes lapine.. İşte bütün mesele!

-Nedir ki anlamadım ben onu?!.. der gibi bakan gözler, anlam vermeye çalışan bir beyin filan cereyan ediyor geliyor, ediyor geliyor üzerime.
 
Lapine aslında Fransızca kökenli 'dişi geyik' demek. White rabbit'in de herhalde ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Genelde bu beyaz tavşanları insanlara uyarladığımızda ortaya Playboy tavşanı da çıkıyor tabi ya bak.. es geçmek büyük eksiklik olur çoook büyük hem de. 

Hayatın içinde kaybolacak olan bedenlerimizin henüz buralardayken;  nerelerde olduğunu, neler hissettiğini, ne beklediğini, neleri duyumsayıp özümsediğini, ne ararken ne bulduğumuzu, komşunun kazına bakanları, bakmayıp tavuk, horoz götürenleri.. :)  her şeye dair bir şeylSTOP! KES! Alice'i var herkesin bir yerlerde.

-Eeeee?!.. derseniz biraz doğrudan, biraz yandan, öteden beriden çok irdelemeden anlam kuracak olursak.. kıssadan hisse yaparak sonuç alenen ortada işte!

 Biraz dişi, biraz geyik, biraz dişi geyik.. bazen hiç biri! 
 Biraz beyaz, biraz tavşan, biraz seksi... bazen hiç biri!    
 Bazen sırf geyik en dişisinden.
 Bazen en yumuşağından tavşan işte!

Uzatmıyorum daha neler uzatırız neler burada nasılsa.. ne kafalar, geyikler çeviririz, ne playboy geceleri estiririz... değil mi ya? Hah şöyle..

Ohouu.. sen de; geyik yapıyorsun!.. ben diyeyim tavşan çiziyorum 62den vücutlara..
Evet aynen öyle; YAŞADIKLARIMI DİNLİYORUM GÖZLERİM KAPALI..

Bu ufak yazımı bloguma ve bana ithafen yazmış bulunayım, bir tane de fotoğraf, bir tane de anlam önem içeren müzik koyayım ve kaçayım! Öptüm cya!

6 Yar, bana 1 eğlence!:

iρєквσcєgι~ dedi ki...

E o zaman hadi hayırlı olsun hoşgeldin diyeyim ben de:)

White Rabbit dedi ki...

Teşekkürler ipekböceği =)görüşürüz

Adsız dedi ki...

12 yıl fransızca eğitim aldım lapine'n dişi geyik olduğunu yeni görüyorum. benim bildiğim "le lapin" 'dir o da tavşan demektir.
lapine ile bildiğim tek şey "un mere lapine", doğurgan kadın demek.
le cerf geyik demek, ayrıca hayvanlarda bir nevi eşya gibi sayıldığından tek cinsiyet yükleniyor üstlerine. kadın geyikte le cerf erkek geyikte le cerf.
"The name "Lapine" comes from the French word for rabbit, lapin, and can also be used to describe rabbit society" http://en.wikipedia.org/wiki/Lapine_language

beynim cereyan etti vala meraktan Tahsin Saraç'n sözlüğünden tut viki'ye araştırdım. vala yok hacı böyle bi dişi geyik durumu. sen nerden buldun merak ettim, belki ben bulamamışmdır?

ayrıca hoşgeldin, ukala bir karşılama gibi oldu da yanlış anlama öyle bi durum yok dediğim gibi beynim cereyan etti bi an.

White Rabbit dedi ki...

Zat-ı hatun hoşbulduk şekerim :) Ben Fransızca eğitimi almadım, o kadar iddia edemem. Ama yıllardır 'lapine' dişi geyik olduğunu büyük bir kısım grup olarak biliyoruz. Bu. Belki biraz daha araştırsan çıkardı karşına.. Bir ton Türkçe kelimeler de var bilmediğimiz hem değil mi? :)Teşekkür ederim.

Hazel dedi ki...

ne güzel bir ad ama. Çok yaratıcı ve çok feminen.
Hoşgeldin demek istiyorum ve onuncu takipçin olmaktan dolayı çok mutluyum :)

White Rabbit dedi ki...

:) hoş bulduk ve sen de hoş geldin şekerim! teşekkürlerrr

Yorum Gönder

Bakmıyorum, rahat ol gözlerim kapalı.